Singularity teszt 
Harcolj a mltban, hogy megmentsd a jvt – ez a Singularity kzponti eszmje, mely elsre taln rdekesen hangzik, m ha elmlylnk a jtk korntsem htkznapi trtnetben rgtn rthetv s megrthetv vlik a gondolat.
Egy Katorga-12 nev szigeten klns robbans vonzza magra az Egyeslt llamok figyelmt, akik reaglva a trtntekre kldenek is egy kommandsokbl ll kisebb csapatot (melynek oszlopos tagja vagyunk mi magunk is) az eset kivizsglsra. Egy vratlan incidens miatt azonban a team helikoptere lezuhan mieltt elrn a clllomst, gy minden felszerelsnk s fegyvernk az elenyszet martalkv vlik, radsul – nem meglep mdon - csapattrsunknak is nyoma vsz. A kliskben burjnz indts ne rettentsen el senkit, ugyanis amint kzelebbi ismertsgbe kerlnk a szigeten tallhat Orosz kutatbzissal, gy tudunk meg tbbet s tbbet a flddarabot krlleng misztikumbl. Rvidke kutatsunk eredmnyekpp kidertjk, hogy 1955-ben a ruszkik titkos ksrleteket folytattak itt, melyek clja egy szuperfegyver kifejlesztse s a vilguralom megszerzse lett volna, csakhogy ahogy az lenni szokott, a terv dugba dlt, a fejleszts flresiklott, gy az ADAM-hez (Bioshock) hasonl anyag, az E99 elszabadult s kkemny mutcikat okozott az emberekben...

Ez lenne teht a Singularity kiindul sztorija, ami br ersen hajaz az utpista Bioshockhoz (s nem csak a trtnetben rezhet prhuzam a kt game kztt – az egsz kzeget titatja az utpikus feeling), de eme tny ne szegje senki kedvt, mert a stuff a dcgs kezdet utn rgtn egy magasabb fokozatba kapcsol. Kalandozsunk viszonylag korai stdiumban megszerezzk a TMD-t, azaz a Time Manipulation Device-t, melyet az E99 clorientlt felhasznlsa vgett fejlesztettek ki Orosz felebartaink. Mire is j a cucc s mi ez egyltaln? Nos a TMD egy karra ersthet, keszty formj szerkezet, mellyel rengeteg rdekes dolgot tehetnk: az idmanipulls segtsgvel leamortizlhatunk, vagy pp jjpthetnk bizonyos trgyakat, megllthatjuk, megvltoztathatjuk a jelent, mozgathatunk trgyakat, vagy holt teret krelva tnylegesen lepauzlhatjuk az idt. Persze ezeket a dolgokat nem mindig knynk-kedvnk szerint alkalmazhatjuk, mivel a jtk egy lineris FPS, amiben a tr-id folytonossg is vltozik, ezrt tbbnyire az elrejuts rdekben kell a TMD erejt hasznlni. rtsd a jelenben nem tudsz tovahaladni, mert az ajt kapcsoltblja elkorrodldott az vtizedek sorn, gy sszer alternatva hjn nincs ms megolds, csak az irnytott, id manipulatv energialvs a panel kzepre, melytl az rgtn „jjpl”.

Persze nem lenne mks a trtnet, ha ezt a klnleges kpessget csakis ktelez szinten lehetne kamatoztatni, ezrt a ksztk megadtk neknk azt a lehetsget, hogy a TMD hatalmt az ellensg elpuszttsra is hasznlhassuk. Kimondottan ltvnyos mdja a gyilkolsnak, mikor a felnk rohan Dimitrij-t gy kldjk a msvilgra, hogy rnyomunk instant 60 vet, minek ksznheten nagyjbl egy msodperc leforgsa alatt porlad el a szerencstlen. Fegyverek tekintetben sajnos mr nincs j a nap alatt, a szoksos arzenlt kapjuk olyan ktelez elemekkel, mint a pisztoly, a shotgun, a mesterlvsz puska, vagy a gpfegyver, de taln nmi fnyt visz a szrkesgbe a tny, hogy legalbb tuningolhatjuk ket, illetve a plyk tbb rszn elszrt fegyver kabinoknak ksznheten brmikor vlogathatunk a mr megszerzett kszletbl. Egy idben kt mordllyal dolgozhatunk ami nem sok, de a TMD-vel kiegszlve elfogadhatnak nevezhet.
Jtkmenett tekintve a Singularity jl tgondolt, szpen felptett s kellen tartalmas ahhoz, hogy lekssn minket, radsul utunk sorn tbbszr tallkozunk majd olyan fejtrkkel s logikai feladvnyokkal, melyek megoldshoz a TMD-re kell tmaszkodnunk. Ellenfeleink viselkedsre sem lehet klnsebb panaszunk: teszik a dolgukat normlis, logikus keretek kztt - nincsenek szlssgek az AI terletn. A nehzsgi szint korrektl van belve, az Unreal 3 engine pedig kisebb fenntartsokkal ugyan, de hozza a szoks minsget. A jtkid br kimerl 8-10 rban, a multiplayer mdozatnak ksznheten ez az intervallum termszetesen tovbb tgthat.
A Singularity grafikjt a legnagyobb jindulattal sem nevezhetjk kiemelkednek, vagy tlag felettinek. Kpi vilgt tekintve taln a tavaly megjelent Wolfensteinhez lehetne leginkbb hasonltani ami azrt nem meglep, mert mindkt stuff a Raven soft fejlesztcsapat kezei kzl az Activision gondozsban kerlt piacra, gy nylvn volt mire ptkezni (Mg ha a motor ms is a kt jtknl). Az sszkpet vizsglva azt szrhetjk le, hogy korrekt kinzet jtk a Singularity, de a rengeteg elnagyolt, kevsb kidolgozott rszlet mindenkpp szlkaknt szrdik ltszervnkbe: a talajt benv nvnyzet kritikn aluli, az objektumok, tereptrgyak kzelrl nzve kimondottan ignytelenek, valamint rengetegszer csszik a textralests, aminek ksznheten msodpercekig 10 vvel ezeltti grafikt kapunk az arcunkba (remlhetleg hamarosan rkezik egy tapasz, ami kijavtja ezt a bakit.).

Hasonl a helyzet a hanghatsok tern is. Ha a teljes audi lmnyt vizsgljuk, a vgeredmny jindulattal megfelelnek mondhat, de ha kln-kln vesszk grcs al az egyes alkotelemeket, akkor mr tallkozunk gyengcske elemekkel. Egyik – s taln legfontosabb – ilyen a fegyverek pufogsa. Pufogs, mert erre jobb sz nincs, st ki merem jelenteni, hogy gyilkol alkalmatossgaink hangja inkbb hasonlt egy ppen kipattan kukoricra, mint egy les lfegyver markns drrensre. Kiss problmsra sikeredett a szinkron bepozcionlsa is, ugyanis a karakterek szjmozgsa nha kszn viszonyban sincs a hallhat szveggel, ami szintn kontr munka benyomst kelti. Az effektek, robbansok s egyb krnyezeti hangok hza tjn sem tl fnyes a helyzet - magyarn nem fogjuk a htsnkat a talajhoz verdesni a gynyrtl ezektl a komponensektl sem az szinte biztosra vehet.
Kinek ajnlhat a Singularity?
Mindenkinek, aki valami jra, valami eredetire s innovatvra vgyik, ugyanis a Singularity rengeteg hibja ellenre is egy olyan produktum, melyhez hasonl nem nagyon van ma a piacon. Egy kicsit Bioshock, egy kicsit Half Life 2, st egy hangynyit Wolfenstein, de mgis egyedi.
|